האוטו לא מניע? כנראה צריך להחליף את המצבר לרכב

המצבר הינו אחד הרכיבים היותר חשובים ברכב שלנו, וקניית מצבר חדש הינה קריטית ביותר ומשפיעה על תפקוד הרכב כולו. בשנים האחרונות הפך המצבר לרכב לחשוב עוד יותר מכיוון שיש ריבוי במערכות החשמליות בהן אנו משתמשים ברכב: חלונות חשמליים, מערכות מדיה, מערכות ניווט לוויני, מיזוג ועוד. כל אלו תלויים בתפקוד של המצבר. אך לפני שאתם רצים למוסך הקרוב לביתכם על מנת להחליף מצבר, רצוי לפני כן להרים את המכסה מנוע ולבדוק האם המצבר גמור? בוודאי תופתעו לגלות שברוב המקרים המצבר אינו הבעיה לפעמים האוטו לא מניע מכיוון שלא הכנסנו הילוך נכון או בגלל שלא הקשנו את הקוד לרכב בצורה נכונה.

איך אני אדע איפה להחליף מצבר לרכב שלי?

במידה ולאחר בדיקות גם אל מול אנשי המקצוע איששנו את החשש שהמצבר באמת גמור, הגיע שלב בחירת מצר חדש וקנייתו בצורה יעילה. בנוסף עלינו לבדוק שהמצבר מותאם לאקלים הישראלי כמו מצברי וולטה אשר מתוכננים בצורה ייחודית לאקלים הישראלי. וגם עלינו לבדוק שהמוסך בו בחרנו הינו מקום מוסמך בעל רישיון, כגון מוסכים מורשים, או מוסכים של היצרנים עצמם. כדאי גם לברר את האחריות הניתנת על המצבר, וגם האם למוסך יש סניפים ברחבי הארץ או רק חנות אחת ספציפית.

כשמגיעים להחליף מצבר יש לקחת בחשבון מספר קריטריונים חשובים:

מצבר שמתאים למנוע של הרכב – נכון להיום קיים מבחר רב של מצברים לשימושים שונים. חשוב לוודא שהמצבר אשר מוצע לכם מתאים לסוג המנוע שברכב שלכם.
נפח ועוצמת המנוע של כלי הרכב – כלי רכב פרטיים ידרשו מצברים בעלי קיבולת גדולה יותר ולעומת זאת משאיות וכלי רכב גדולים יצטרכו מצברים בעלי קיבולת יותר גדולה מזו של כלי הרכב הפרטיים.
מחיר המצבר – המחיר של המצבר יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בשימוש לכלי רכב פרטיים ועד אלפי שקלים עבור משאיות ושימוש תעשייתי. לפני כן עליכם לבצע הערכה כמה אתם מוכנים להשקיע ואיזו איכות מוצר תרצו לקבל.
ארץ ייצור- נתון זה משפיע על מחירו ואיכותו של המצבר- מצברים מארצות כמו תורכיה וסין הם זולים מאוד אך לא האיכותיים ביותר. ניתן למצוא מצברים איכותיים אשר מיוצרים בישראל כמו מצברי וולטה.

למאמרים נוספים: https://shagrir1.blogspot.co.il/ , https://shagrirgarage.blogspot.co.il/, http://bit.ly/ShagrirArticles , https://galgalimgarage.blogspot.com/

DSC_0969

כתיבת תגובה